Truca’ns al 93 302 02 24

EL NOSTRE DIA A DIA

Creant vincles entre esportistes i els seus seguidors.

Els alumnes del Politècnics participen en l'edició virtual del Dream Big Challenge amb una proposta intel·ligent que "gamifica" l'estil de vida saludable.

Trobar solucions creatives davant els reptes que planteja la nova normalitat. Això és el que proposa el  Dream Big Challenge Online. Una iniciativa impulsada per l’esportista Pau Gasol, en col·laboració amb Imagine Creativity Center. Per a fomentar l’esperit emprenedor i atreure bones idees en un moment complicat. Alumnes del Politècnics van participar en el repte amb una proposta de millora per a l’àmbit esportiu.

El Dream Big Challenge és una competició d’emprenedoria social. Adreçada a persones de tot el món. Perquè visquin una experiència de formació i transformació que els prepari per al futur. Nosaltres, hem participat en anteriors convocatòries de l’iFEST, un esdeveniment que forma part del Dream Big Challenge. Però a causa de la pandèmia provocada pel nou coronavirus, aquest any s’ha hagut de celebrar en format online.

En aquesta ocasió, es va formar un equip virtual integrat pels alumnes Albert Argelagués i Flavià Boleda i el professor Marc Surià. Que van participar en l’esdeveniment cadascun des de la seva casa, ja que la pandèmia ha obligat a adaptar el format de l’esdeveniment.

El Dream Big proposa diferents reptes en els àmbits de l’educació, el treball, l’esport, la sostenibilitat i els hàbits saludables. L’equip del Politècnics es va apuntar al repte esportiu, patrocinat per Nike. Responsables de la marca són els encarregats d’avaluar les propostes i escollir el projecte guanyador.

El passat 21 de maig es va celebrar la sessió de generació d’idees. En ella van prendre part més de 3.000 participants i 359 equips d’Hispanoamèrica i Europa. Durant 3 hores, els participants havien de desenvolupar una proposta a partir dels reptes plantejats.

Per a això, comptaven amb un toolkit, un conjunt d’eines i materials de treball digitals per a poder seguir la competició i desenvolupar les seves propostes.

Propostes creatives i innovadores

Tal com explica l’alumne Albert Argelagués. En el desenvolupament del projecte anomenat Mètode Lombard, impulsat pels emprenedors de Silicon Valley per a buscar respostes creatives i innovadores a diferents reptes.

Seguint aquest mètode, l’equip del Politècnics va reformular el problema que inicialment es plantejava. El de crear un vincle entre els esportistes i els seus seguidors. Mitjançant la pregunta “Com aconseguim un major sentiment de pertinència del aficionat en els èxits de l’equip o esportista que recolzem?”.

La resposta a aquesta qüestió va arribar unes hores més tard, amb una proposta que consistia en crear una aplicació que permetés «gamificar» les activitats esportives i saludables. Per tal d’obtenir punts que es puguin bescanviar per premis personals vinculats amb el teu equip o esportista preferit. «Va sorgir la idea de crear un dispositiu que pugui contar les pulsacions generades en els diferents reptes llançats per Training by Nike», explica Argelagués.

Seguidament, les pulsacions són recollides pels diferents dispositius intel·ligents, com sensors de sabatilles, rellotges, una cinta o la bicicleta, fins i tot una cadira de rodes. Les pulsacions es converteixen en punts que s’assignen a un equip o un esportista escollit pel mateix usuari. Amb aquests punts, el participant obté avantatges en un esdeveniment esportiu determinat i recompenses, com ara, l’oportunitat de conèixer aquest esportista.

Amb aquesta proposta, explica Albert, també es vol que les persones que porten un estil de vida saludable i són aficionades a l’esport “puguin contribuir amb el seu esforç a què el seu equip també millori. Es tracta de fer un esforç en grup”.

Tot i no haver quedat finalistes, l’experiència per als alumnes de Politècnics és més que positiva i ja tenen pensat tornar-se a presentar i seguir intentant-ho en següents ocasions. Els finalistes del projecte d’esports van ser el Z-Team (Colòmbia), que va competir amb el SportMatch (França), equip que finalment va guanyar el repte plantejat per Nike.

Informació bàsica sobre protecció de dades

Responsable

CENTRE D’ESTUDIS POLITÈCNICS

Finalitat

Respondre a les consultes que realitzen els usuaris

Legitimació

Consentiment de l’interessat.

Destinataris

No es cediran dades a tercers, excepte obligació legal.

Drets

Accedir, rectificar i suprimir dades, així com altres drets, com s’explica en la informació addicional.

Informació Addicional

Pot consultar la informació addicional i detallada sobre protecció de dades a la nostra web: http://www.cepnet.net/