Truca’ns al 93 302 02 24

EL NOSTRE DIA A DIA

Smart Office, gestionada per l’alumnat.

Estudiants d’Administració i Finances aprenen com funciona una empresa recreant el seu funcionament en situacions reals a través de Smart Office.

Els nostres alumnes d’Administració i Finances del Politècnics. Participen per quart any consecutiu en el projecte de Simulació d’Empreses amb Finalitats Educatives (SEFED). Una metodologia educativa que permet posar en pràctica els coneixements i aprenentatges de les classes teòriques.

Tant els alumnes del grau mitjà de Gestió Administrativa (GAD), com els que cursen el cicle superior d’Administració i Finances (AFI) participen en la recreació d’una empresa a l’aula.

«Vam crear una empresa com a eina pedagògica«. Explica la professora Olga Fuentes, coordinadora del grau i professora de l’assignatura de Simulació d’Empreses.

D’aquesta manera apliquem la metodologia coneguda com a «learning by doing». És a dir, aprendre fent o aprendre en la pràctica. Amb aquesta activitat volem formar l’alumnat en les tasques administratives i gestió empresarial recreant situacions reals de treball.

Smart Office, vendre productes intel·ligents a altres empreses

L’empresa creada pels estudiants d’Administració i Finances es diu Smart Office. Es dedica a vendre productes intel·ligents per a empreses, com, per exemple, una màquina de vending intel·ligent.

A més, l’alumnat dedica quatre hores setmanals de classe a l‘empresa simulada. Durant les quals han d’anar passant per cada un dels departaments de l’empresa: Relacions Humanes, Administració i Comptabilitat, Atenció al Client i Facturació i el departament de Màrqueting.

Tot i que, un dels punts més interessants és que les gestions i transaccions es realitzen amb altres empreses simulades que formen part de la xarxa SEFED a escala internacional.

Així, per exemple, quan l’empresa ha de contactar amb proveïdors, fer comandes o vendre a altres empreses, aquestes gestions es realitzen amb empreses simulades d’altres centres que també apliquen aquesta metodologia.

L’alumnat, protagonista del projecte

La implantació de l’empresa simulada permet, d’una banda, aplicar de forma pràctica els coneixements i competències adquirits en les diferents assignatures.

D’altra banda, es crea una actitud basada en habilitats com la motivació, la responsabilitat, la creativitat, l’autonomia i la presa de decisions. Els estudiants es converteixen en els protagonistes de les tasques que es duen a terme.

A més, gràcies a aquest projecte poden participar en diferents fires i certàmens nacionals i internacionals, com a Bilbao, Brussel·les o Praga, de manera presencial i online. Això ha creat una atmosfera motivadora i ha ajudat a aconseguir cohesió de grup dins i fora de l’aula.

Fòrum Ibex-35

Paral·lelament, el cicle d’Administració i Finances ha iniciat aquest any un altre innovador projecte transversal que implica totes les assignatures del curs.

Es tracta del Fòrum Ibex-35, un projecte en el qual els estudiants han de desenvolupar un estudi sobre una empresa de l’Ibex-35, de manera que després puguin posar en pràctica els continguts dels mòduls implicats.

Com a part de la iniciativa, els alumnes tenen previst presentar els seus informes a la Borsa de Barcelona.

Informació bàsica sobre protecció de dades

Responsable

CENTRE D’ESTUDIS POLITÈCNICS

Finalitat

Respondre a les consultes que realitzen els usuaris

Legitimació

Consentiment de l’interessat.

Destinataris

No es cediran dades a tercers, excepte obligació legal.

Drets

Accedir, rectificar i suprimir dades, així com altres drets, com s’explica en la informació addicional.

Informació Addicional

Pot consultar la informació addicional i detallada sobre protecció de dades a la nostra web: http://www.cepnet.net/