El Centre d’Estudis Politècnics conjuntament amb el Banc de Sang i Teixits, prepara una jornada de donació de sang pel dimecres 16 de març
Per tercer any, el Politècnics col·labora amb el Banc de Sang i Teixits (BST) per a l’organització d’una jornada de donació de sang al centre.
Es tracta d’una col·laboració amb l’entitat en el seu programa d’Aprenentatge Servei, pel qual l’alumnat de segon curs, del cicle de grau superior de Màrqueting i Publicitat, ha desenvolupat els reptes plantejats des del mòdul de Relacions Públiques i Organització d’Esdeveniments. Aquests són: promocionar l’esdeveniment entre els seus públics objectius i aconseguir la captació de donants de sang per al dia indicat.
Enguany la jornada de donació de sang al Politècnics té un objectiu clar: aconseguir 30 donacions durant el matí del dia 16 de març.
Per aconseguir aquesta fita l’alumnat ha dissenyat la campanya de comunicació per a donar a conèixer aquesta jornada als seus públics objectius: la comunitat del Politècnics (alumnat, equip docent, equip directiu, Personal d’Administració i Serveis), persones de l’entorn proper a aquesta comunitat, i persones alienes al centre.
En aquest sentit, ha preparat les peces comunicatives que s’activen, per a la seva difusió, dues setmanes abans de la jornada de donació de sang. Destaquen el cartell informatiu, que serà penjat en diferents espais dels centres, tant de Plaça Urquinaona com del carrer Santa Anna, el fulletó, i també els posts per als diferents comptes del Politècnics a les xarxes socials.
Degut a que la pandèmia de la Covid-19 ha marcat un abans i un després en les activitats presencials de les empreses, seguint amb la dinàmica establerta pel BST, la cadència de les donacions vindrà donada per la reserva online de la cita. S’accedirà a la url de cita prèvia per a reservar l’hora de la donació. D’aquesta manera es podrà controlar el volum de cites programades i el procés d’admissió de cada donant.
El Politècnics situat a la Plaça Urquinaona, en les seves ampliades i reformades instal·lacions, acollirà els diferents espais de la jornada de donació de sang: l’espai d’informació, per controlar els accessos i admissions de donants; l’espai de cribratge, reservat per a la reunió individual amb el metge; l’espai dedicat a l’extracció de sang, disposat amb les camilles i equip mèdic i d’infermeria corresponent, i l’espai del refrigeri per a la recomposició de totes les persones donants, un cop hagin fet la seva donació.
Per tal de cobrir al màxim aquesta comunicació, l’alumnat farà una crida per les aules dels diferents grups d’estudiants del centre, i entre el personal de la comunitat. A més a més, repartirà els fulletons entre la gent del carrer, el mateix dia de la jornada, per copsar possibles donants espontanis aliens al centre.
La jornada de donació de sang esdevindrà el dimecres, 16 de març, a les instal.lacions del centre de Plaça Urquinaona, 10, durant el matí de 10:00 a 14:00h.
Aquests són els requisits per a donar sang: la persona ha de tenir entre 18 i 70 anys, amb un pes mínim de 50 Kg. No cal estar en dejú i s’ha de portar un document oficial d’identificació personal.
Confiem aconseguir l’objectiu de captació de donants, i agraïm per avançat als participants actius de la comunitat del Politècnics en aquesta campanya i, especialment, a tot donant de sang.
El dimecres, 16 de març: “DONA TEMPS”. EN 5 MINUTS SALVA 3 VIDES.
Concurs creatiu per l’elecció de la campanya de donació de sang pel Politècnics
Una de les fortaleses de metodologia activa d’Aprenentatge Servei és que no només el producte final és un producte real que veurà la llum amb un rerefons de compromís cívic, sinó que el procés d’aprenentatge també es basa en el disseny i el desenvolupament d’una idea de la mateixa manera que es faria en un entorn professional.
En aquest sentit, l’alumnat de 2n curs del Cicle Formatiu de Màrqueting i Publicitat ha participat en un concurs creatiu amb una normativa on s’han especificat terminis, mecàniques i formats iguals que els que trobem als concursos reals, com per exemple, els que impulsa l’administració pública.
Cada equip de treball ha modelat una proposta de campanya publicitària basada en la creació de diferents formats publicitaris que es publicaran en diversos mitjans de comunicació, com per exemple el lloc web del Politècnics, els perfils de les xarxes socials del centre d’estudis, o bé, en cartelleria que es podrà trobar en els espais publicitaris d’exteriors del centre de Barcelona.
Aquestes propostes han estat analitzades pels docents experts dels mòduls d’Organització d’esdeveniments i de Disseny de materials de comunicació, triant la proposta de l’equip format per Antonio Ortega, Mateu Riera, Miriam Calero, Laura Cruz i Guillem Biarnes, donat que era la que ha captat millor l’essència de l’encàrrec, així com el compliment de totes les especificacions tècniques que requerien les bases del concurs.