Una de les parts més importants de l’aprenentatge és el desenvolupament professional del nostre alumnat
Per tal d’aconseguir-ho, hem adaptat tot el projecte pedagògic al voltant de la manera com treballen les empreses que ens envolten, adequant els continguts dels cicles a les necessitats laborals reals, per tal de generar l’aprenentatge a partir d’entorns professionals simulats.
L’alt coneixement de la realitat sociolaboral del nostre entorn, gràcies a les col·laboracions i convenis amb empreses i entitats dels diferents sectors professionals pels que oferim formació, ens ho ha permès però, perquè sigui eficaç, aquest model pedagògic s’ha de complementar amb una estada formativa a empresa.
Aquesta combinació formativa entre l’aula i empresa es coneix com a FP DUAL i esdevé una sinèrgia indispensable en l’aprenentatge professionals de l’alumnat.
Així, amb aquesta connexió de primera mà amb l’empresa aconseguim un dels grans objectius que van estretament lligats a la Formació Professional DUAL: l’adquisició de les competències professionals. Aquestes responsabilitats ja s’han començat a treballar a l’aula a través de la resolució de reptes, casos i encàrrecs simulats o reals i, amb la formació en empreses reals, l’alumnat les acaba d’assolir.
En paral·lel, també aconseguim el segon gran objectiu que ens hem marcat al centre, que implica facilitar la incorporació al món laboral. Som conscients del context de l’atur juvenil en el qual vivim i és per això que aportar alumnat ben preparat a les empreses col·laboradores en molts casos es tradueix en un accés directe a la inserció laboral.