Una de les parts més importants de l’aprenentatge és el desenvolupament professional del nostre alumnat

Per tal d’aconseguir-ho, hem adaptat tot el projecte pedagògic al voltant de la manera com treballen les empreses que ens envolten, adequant els continguts dels cicles a les necessitats laborals reals.

L’alt coneixement de la realitat sociolaboral del nostre entorn ens ho ha permès però, perquè sigui eficaç, aquest model pedagògic s’ha de complementar amb les pràctiques professionals.

Aquestes pràctiques s’anomenen Formació en els Centres de Treball, una part indispensable de l’aprenentatge de l’alumnat.

Així, amb aquesta connexió de primera mà amb l’empresa aconseguim un dels grans objectius que van estretament lligats a la Formació en els Centres de Treball: l’adquisició de les competències professionals. Aquestes responsabilitats ja s’han començat a treballar a l’aula a través del radar de competències i, amb la formació en empreses reals, l’alumnat les acaba d’assolir.

En paral·lel, també aconseguim el segon gran objectiu que ens hem marcat al centre, que implica facilitar la incorporació al món laboral. Som conscients del context de l’atur juvenil en el qual vivim i és per això que aportar alumnat ben preparat a les empreses col·laboradores en molts casos es tradueix en un accés directe a la inserció laboral.

Pla d’orientació laboral

Amb l’objectiu d’aconseguir aquesta inserció laboral hem dissenyat el Pla d’Orientació Laboral, que defineix el perfil professional de l’alumnat al llarg del seu camí pedagògic al Politècnics.

Amb aquest pla, l’alumnat pot definir quines són les sortides professionals que els interessen més i vincular aquests interessos a les seves pràctiques professionals. Aquesta connexió els ofereix una visió totalment personalitzada del sector laboral i els ajuda a enfocar d’una manera més eficient el traspàs del món acadèmic al laboral gràcies a la valoració de la seva experiència en la Formació en els Centres de Treball.