L’alumnat del cicle formatiu d’Activitats Comercials idea un original format de negoci que fuig de la classificació per gèneres.
Els alumnes del Grau Mitjà d’Activitats Comercials del Politècnics,tenen l’oportunitat de posar en pràctica els seus coneixements impulsant projectes de comerços singulars i innovadors. Això és el que ha fet el grup format per Abril Milla, Marc Salinas, Gabriela Flores i Alex Casas. Han tingut la idea de crear una botiga de roba no binària.
Aquest cicle de grau mitjà està pensat per als joves que volen treballar en el sector de comerç. Els dotem dels coneixements i recursos per poder gestionar una botiga o negoci comercial de forma eficaç.
Com a pràctica del cicle, demanem a l’alumnat proposar un model de negoci innovador. Una de les propostes més originals és la de Only my gender. Una botiga de moda que escapa dels gèneres tradicionals i no vendrà roba d’home o dona, sinó per persones.
“No és el mateix que roba unisex, perquè el concepte de no binari no entra a classificar per gèneres», expliquen els alumnes d’aquest grup.
D’aquesta manera, les peces de roba i complements s’organitzaran a partir d’àmbits com casual o festa, en lloc de fer-ho per sexes com una botiga tradicional. A més, també hi haurà un espai per personalitzar el disseny de dessuadores.
Aplicar coneixements a la pràctica
De moment, la botiga de roba no binària és només un projecte que es desenvolupa a l’aula. No obstant això, se segueixen tots els passos com si es tractés d’una iniciativa empresarial real. De tal manera que l’alumnat pot veure l’aplicació pràctica de tot allò que treballen en els diferents mòduls del cicle.
Al Politècnics apliquem una innovadora metodologia pedagògica. L’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP). La qual dota a l’alumnat de coneixements i experiència pràctica que els serveix en el món laboral.
De moment els ABP es duen a terme únicament en els graus superiors. En els graus mitjans, com el d’Activitats Comercials. En aquests, els projectes tenen la mateixa filosofia, però no tenen una vinculació directa amb empreses reals.
Per a la proposta de la botiga Only my gender, els estudiants van partir de la idea d’obrir un negoci que no fos basat en els gèneres. La inspiració va arribar de diferents parts, com un anunci de Zalando o una botiga de calçat sense gènere.
El primer pas d’aquesta pràctica va ser definir la proposta. A continuació els alumnes van haver de desenvolupar els productes i organitzar el catàleg, així com definir la distribució de la botiga fugint dels estereotips de gènere.
A més, han hagut de pensar en la comunicació i màrqueting del projecte i el disseny de la pàgina web. Una de les principals dificultats va ser buscar i convèncer els proveïdors de roba i complements perquè els venguin a través d’aquesta plataforma.
Fer el salt al món empresarial
De moment, Only my gender és només una pràctica del cicle. No obstant això, està previst que els estudiants ho presentin a la fira It’s my turn. Celebrada a finals de curs i a la qual assisteixen empreses i possibles patrocinadors que podrien estar interessats a finançar-lo.
En aquesta fira es presentaran també altres projectes desenvolupats per estudiants del cicle d’Activitats Comercials. Entre els quals es troba una botiga inspirada en els taulers de Pinterest, un restaurant per a celíacs, una original vinoteca, una botiga de batuts saludables o la proposta d’unes experiències fotogràfiques diferents.