Alumnes del cicle formatiu de Màrqueting i Publicitat organitzen un viatge de premsa per a la Dieta Mediterrània.
Si haguessis de donar a conèixer la dieta mediterrània a gent d’altres països, com ho faries? Aquest és el repte a què s’han enfrontat els nostres estudiants del cicle formatiu de màrqueting i publicitat (MARP), durant el primer trimestre del curs.
Basem el nostre model pedagògic en l’anomenat aprenentatge basat en projectes (ABP). Una metodologia que es basa en el desenvolupament de projectes que responen a les necessitats reals d’empreses o institucions.
Per a l’alumnat resulta una experiència interessant. Doncs, tot i que els projectes no sempre s’implanten. Els permet adquirir coneixements i habilitats tècniques i pràctiques molt útils per al món laboral.
En el cas del cicle de Màrqueting i Publicitat, el projecte s’ha realitzat en col·laboració amb la Fundació Dieta Mediterrània. Aquesta entitat té com a objectiu fomentar els valors de la dieta mediterrània, els seus productes i l’estil de vida saludable que representa.
Trobada amb la Fundació Dieta Mediterrània
Com en tots els projectes ABP, el punt de partida per als alumnes va ser una trobada amb els representants de la Fundació. En aquest cas, va ser la nutricionista i responsable de comunicació de l’entitat, Isabel Bertomeu, qui es va reunir amb els nostres estudiants. Per explicar-los el que fa la fundació i en què consisteix la dieta mediterrània.
A partir d’aquí, va sorgir el projecte d’organitzar un ‘press trip‘, o un viatge de premsa, per donar a conèixer aquest estil de vida i alimentació a periodistes i influencers de països no mediterranis.
Toni Díaz, professor de màrqueting i publicitat, explica que, a partir d’aquesta primera trobada, els alumnes van rebre un briefing amb els requisits mínims que havien de complir amb el projecte.
En concret, havien d’organitzar un viatge de cinc dies previst per a setembre de 2020. A banda d’aconseguir que hi participin cinc periodistes estrangers especialitzats en gastronomia i nutrició; i cinc ‘influencers’ d’aquest mateix sector. L’objectiu del viatge era presentar la dieta mediterrània i l’aportació de Catalunya a aquest estil de vida i alimentació.
Trobar un fil conductor
La principal dificultat per als estudiants va ser trobar el fil conductor del viatge, el missatge que volien donar, i després poder sintetitzar amb un claim o una frase amb ganxo.
Quan per fi tenien la idea, el següent pas era pensar com fer la difusió del viatge de premsa, quines peces de comunicació havien de preparar i crear un teaser. A l’ABP participen diversos mòduls del curs. Així, per exemple, en la redacció de peces de comunicació per als assistents al viatge, intervé el mòdul de llengua estrangera, ja que aquestes comunicacions s’han de fer en anglès, tenint en compte la procedència dels assistents.
Altres dels mòduls que han intervingut en aquest ABP són els de disseny i llançament de producte, a més del de relacions públiques i organització d’esdeveniments que vertebrava el projecte.
Una part important del projecte ha consistit a buscar informació, informar-se sobre la dieta mediterrània, els productes i activitats relacionades. Un altre dels punts forts ha consistit a contactar amb els proveïdors per demanar-los informació i pressupost.
El projecte es va desenvolupar durant el primer trimestre del curs del cicle de màrqueting i publicitat, i hi van participar uns 20 grups d’alumnes dels cursos de matí i tarda d’aquest cicle.
Com és habitual, l’alumnat va tenir ocasió de presentar els seus projectes en un acte públic a l’Auditori Barradas de l’Hospitalet de Llobregat. En què van assistir representants de la Fundació Dieta Mediterrània, així com alumnes d’altres cursos i públic general. Aquesta presentació pública es va realitzar en un acte a què se li va donar format de lliurament de premis.