El passat dimarts 21 de desembre, l’alumnat del Cicle Formatiu de Màrqueting i Publicitat (MARP) es desplaçava fins l’Hospitalet de Llobregat per gaudir, un any més, de la gala dels premis Marpnífics. Un acte on ells i elles son els i les protagonistes. 

Des de fa 5 anys, quan arriba Nadal, el Politècnics es prepara per a les exposicions públiques dels projectes grupals del primer trimestre en un context de festival nadalenc escolar.

Per posar-vos en context cal retrocedir al setembre. En aquell moment l’alumnat de 2n curs tenia un repte molt clar: reformular la Trobada de Cervesers Artesans de Molins de Rei en 3 mesos. Per poder aconseguir-ho, van disposar de 120 hores de classe, visites a fires com per exemple el Mercat de Mercats i fins i tot es van traslladar fins a Igualada per poder analitzar l’organització del Rec.0.

Tot i què tenien més de 100 hores de classe, en un tres i no res eren de ple a la setmana de les presentacions tècniques davant d’un tribunal molt exigent, format per professorat del centre de formació professional i experts externs, com la Mireia Solà especialista en organització i gestió d’esdeveniments com la Baja Aragón, la Quebrantahuesos i d’altres amb marques com Red Bull, Rakuten o PortAventura, així com la Núria Massana, tècnica de la Fira de la Candelera de Molins de Rei. I quan ja pensaven que la feina estava feta, va arribar el moment de l’auditori Barradas, on les propostes més interessants van pujar a l’escenari i defensar la seva reformulació de la fira.

Entre aquestes propostes vam poder veure com la fira es convertia en un autèntic circ, el far west, l’època de la llei seca o fins i tot es va veure el tínder de la TCAM, en aquest cas per fer match amb la cervesa perfecta.

En aquesta edició per primera vegada en la història dels Marpnífics, l’alumnat de primer curs va poder explicar-nos la seva idea d’Start-Up que hauran de seguir desenvolupant durant el curs. El resultat va ser molt positiu, van poder veure els seus companys d’últim any i els hi va donar un bagatge per l’ exposició final.

L’empresa simulada surt a l’escenari

A més a més, l’alumnat de Comerç Internacional ens va explicar detalladament com han efectuat les principals activitats de compra-venta que han fet amb altres empreses de l’estranger partir de la SmartTrade, la seva empresa simulada. 

Ara que ja han passat unes setmanes i hem tingut temps d’assimilar-ho entre torrons, llums de nadal i regals del tió, només podem pensar en les ganes que tenim de retrobar-nos tots plegats de nou al Barrades però, aquest cop, amb màniga curta per presentar els nous projectes de l’alumnat del Politècnics.