L’alumnat de 2n curs de Màrqueting i Publicitat del torn de tarda ha treballat en col·laboració amb Virgili Bros per preparar un esdeveniment per presentar El Bandarra Al Fresco a congressistes de la Fira Alimentària.

Un dels pilars centrals del Politècnics és l’Aprenentatge Basat en Projectes, és a dir, resoldre reptes acadèmics al més semblants possibles a problemes professionals reals.

En aquest sentit, l’alumnat de 2n curs de Màrqueting i Publicitat del torn de tarda ha treballat per resoldre un repte plantejat per l’empresa Virgili Bros, una incubadora d’idees al voltant de productes alimentaris en general i, en concret, d’aperitius.

Virgili Bros, portant a terme el rol de client, va presentar a l’alumnat la marca i els productes que produeix actualment a partir d’una presentació al reformat edifici de Plaça Urquinaona del Politècnics. En aquesta presentació també va fixar unes necessitats i uns objectius vinculats a l’organització d’un esdeveniment per als i les congressistes que asistiran a la propera edició de la Fira Alimentària.

L’alumnat ha treballat en equips d’entre 4 i 6 membres al llarg de 3 mesos durant les hores del mòdul de Projecte de Màrqueting i Publicitat tot connectant amb els continguts i aprenentatges de la resta de mòduls per presentar propostes reals. Aquestes propostes es basen en el disseny del preesdeveniment, que inclou el fil conductor i les accions prèvies de comunicació; l’esdeveniment, que recull la localització, el programa d’activitats i el pressupost (amb un import màxim marcat per l’empresa), i, per últim, un post-esdeveniment amb accions per fidelitzar als assistents, com per exemple, accions de valoració i de satisfacció.

Les propostes resultants es van presentar davant d’un tribunal tècnic format per un representant de l’equip docent del mòdul de projecte, un representant de l’equip de direcció i un representant de l’empresa Virgili Bros. El tribunal va avaluar les propostes i retornar les primeres impressions, que l’alumnat va incloure com a millores per les presentacions públiques i que es van dur a terme el passat dilluns en el context de la gala dels Premis MARPnífics d’Or.

Premis MARPnífics d’Or, els premis acadèmics als millors projectes de Màrqueting i Publicitat

Enguany s’ha celebrat la 5ena edició dels Premis MARPnífics d’Or a l’Auditori Barradas de l’Hospitalet de Llobregat. El passat dilluns 20 de desembre l’alumnat de Màrqueting i Publicitat, tant del torn de matí com del torn de tarda a les 10 h i a les 18.00 h respectivament, van presentar el resultat dels projectes a la comunitat del Politècnics.

La gala dels MARPnífics és un concurs entre les propostes dels diferents grups, classificades en diferents categories i en un format de festival de Nadal. El públic assistent té un rol actiu triant a través de votacions telemàtiques en directe quins grups són els guardonats.

La presentació del torn de tarda va comptar també amb l’exposició pública dels projectes del cicle de Comerç Internacional, que van fer la proposta de la Internacionalització d’una empresa treballat a partir de la metodologia d’empresa simulada, i del cicle de Gestió de Vendes i Espais Comercials, que ens van presentar la proposta del disseny de la creació d’un comerç minoritari.