Estudiants d’Administració i Finances aprenen com funciona una empresa recreant el seu funcionament en situacions reals a través de Smart Office.

Els nostres alumnes d’Administració i Finances del Politècnics. Participen per quart any consecutiu en el projecte de Simulació d’Empreses amb Finalitats Educatives (SEFED). Una metodologia educativa que permet posar en pràctica els coneixements i aprenentatges de les classes teòriques.

Tant els alumnes del grau mitjà de Gestió Administrativa (GAD), com els que cursen el cicle superior d’Administració i Finances (AFI) participen en la recreació d’una empresa a l’aula.

«Vam crear una empresa com a eina pedagògica«. Explica la professora Olga Fuentes, coordinadora del grau i professora de l’assignatura de Simulació d’Empreses.

D’aquesta manera apliquem la metodologia coneguda com a «learning by doing». És a dir, aprendre fent o aprendre en la pràctica. Amb aquesta activitat volem formar l’alumnat en les tasques administratives i gestió empresarial recreant situacions reals de treball.

Smart Office, vendre productes intel·ligents a altres empreses

L’empresa creada pels estudiants d’Administració i Finances es diu Smart Office. Es dedica a vendre productes intel·ligents per a empreses, com, per exemple, una màquina de vending intel·ligent.

A més, l’alumnat dedica quatre hores setmanals de classe a l‘empresa simulada. Durant les quals han d’anar passant per cada un dels departaments de l’empresa: Relacions Humanes, Administració i Comptabilitat, Atenció al Client i Facturació i el departament de Màrqueting.

Tot i que, un dels punts més interessants és que les gestions i transaccions es realitzen amb altres empreses simulades que formen part de la xarxa SEFED a escala internacional.

Així, per exemple, quan l’empresa ha de contactar amb proveïdors, fer comandes o vendre a altres empreses, aquestes gestions es realitzen amb empreses simulades d’altres centres que també apliquen aquesta metodologia.

Fòrum Ibex-35

Paral·lelament, el cicle d’Administració i Finances ha iniciat aquest any un altre innovador projecte transversal que implica totes les assignatures del curs.

Es tracta del Fòrum Ibex-35, un projecte en el qual els estudiants han de desenvolupar un estudi sobre una empresa de l’Ibex-35, de manera que després puguin posar en pràctica els continguts dels mòduls implicats.

Com a part de la iniciativa, els alumnes tenen previst presentar els seus informes a la Borsa de Barcelona.

L’alumnat, protagonista del projecte

La implantació de l’empresa simulada permet, d’una banda, aplicar de forma pràctica els coneixements i competències adquirits en les diferents assignatures.

D’altra banda, es crea una actitud basada en habilitats com la motivació, la responsabilitat, la creativitat, l’autonomia i la presa de decisions. Els estudiants es converteixen en els protagonistes de les tasques que es duen a terme.

A més, gràcies a aquest projecte poden participar en diferents fires i certàmens nacionals i internacionals, com a Bilbao, Brussel·les o Praga, de manera presencial i online. Això ha creat una atmosfera motivadora i ha ajudat a aconseguir cohesió de grup dins i fora de l’aula.